CASTER
Słowo "Caster" w dosłownym tłumaczeniu oznacza "czarodziej", używana jest z powodu na fakt, że użytkownik korzysta z zaklęć, które sam wytwarza lub kontroluje za ich pomocą teren na jakim walczy, niekiedy przemienia własne ciało lub je wzmacnia zaś w innych przypadkach skupia się na innych ludziach. Np. magia śniegu, magia piasku.
Magia Tworzenia
Magia Tworzenia wywodzi się z gatunku Caster jednak w przeciwieństwie do swojej pierwotnej formy użytkownik wytwarza twarde bronie/stwory, które mogą mu posłużyć do ataku zamiast korzystać z otaczającego nas środowiska. Pamiętać trzeba, że potworki wykonają jedynie prosty atak. Przykładami tej magii są np. Lodowe Tworzenie, Drewniane Tworzenie.
Magia Przejęcia
Kolejna magia wywodząca się z Caster'u tym razem jednak polega na zaabsorbowaniu umiejętności pokonanych przez nas istot i nie posiada podgatunków a jedynie czary wymagające wcześniejszego przejęcia dusz, które zwiększają nasze statystyki. Więcej informacji znajduje się tu.
Magia Smoczych Zabójców
Ostatni gatunek, który odszczepił się od Caster'u zatracając przy tym jego cechy dla innych bonusów. Magia posiadana przez wychowanków smoków, mimo że można posiadać różne podgatunki bazują na tych samych zaklęciach z różnicą jedynie swojego żywiołu. Więcej informacji znajduje się tu.
Magia Przedmiotu
Magia przedmiotu przypomina bardziej zaawansowane artefakty, posiadacz tej magii używa zazwyczaj jednego przedmiotu dzięki, któremu rzuca wiele różnych zaklęć w przeciwieństwie do nich, które posiadają zazwyczaj tylko jeden. Mimo tego, że posiada więcej możliwości niż zwykły artefakt opanowywanie poszczególnych z nich wcale nie zajmują więcej czasu niż nauka władania magiczną bronią. Przykłady tego rodzaju to np. magia kart, magia perfum.
Magia Podmiany
Gatunek magii wywodzący się z magii przedmiotu jednak tym razem wygląda to mniej więcej tak, że posiadamy wiele artefaktów, które przybierają najczęściej postać broni, zbroi, stroju czy innych przedmiotów, które przechowujemy w magicznej sferze i przyzywamy na czas walki, nie ma czarów jednak to co podmieniamy za nasze zwykłe ciuchy posiada magiczne właściwości np. latanie, miotanie piorunów. Magia ma dodatkowe podkategorie jak np. rycerz, kanonier.
Magia Gwiezdnych Duchów
Magia Gwiezdnych Duchów jest kolejną wywodzącą się z przedmiotów jednak tym razem użytkownik zgromadza w swoim wyposażeniu potężne artefakty w formie kluczy za pomocą których może przyzywać gwiezdne istoty. Ten odłam nie posiada pod rodzaju. Więcej informacji znajduje się tu.
Offline